low holland-flamand kultfeszt
   

UTOPIA TRANSFER

2008. március 3. hétfő 19.00 órától
KÉK - Kortárs Építészeti Központ (1078. Budapest, Nefelejcs u. 26.)

Az UtopiaTransfer c. kiállítás művészei mutatják be munkáikat
(Kiscelli Múzeum, 2008. március 5 ? április 6.)

Résztvevők: Bik van der Pol, Krijn de Koning, Société Réaliste, valamint a kiállítás kurátora, Bencsik Barnabás

Az "utópia" kifejezés az ideális társadalmat, illetve a nemlétező társadalmat egyaránt jelenti Mórus Tamásnál. Évszázadokkal később ezt a szót az olyan társadalomra is kezdték alkalmazni, amely nem létezik, mert nem létezhet: az utópia eszerint megvalósíthatatlan álom. Olyan ideálról van tehát szó, amely egyel?re még nem valósult meg, vagy olyanról, amely azért nem valósult meg, mert lehetetlen? A legfontosabb azonban a jövőt firtató emberi ösztön, amely reményeit, vágyait, szükségleteit és álmait vetíti bele a jöv?képbe. Az utópia ott van minden olyan embernek a gondolkodásában, aki elégedetlen a dolgok állásával.

Az UtopiaTransfer című csoportos kiállítás az utópia témáját feldolgozó különféle művészi állásfoglalásokat mutatja be, amelyek az utópikus gondolkodók hagyományos forrásainak folytatását, illetve határozott megtagadásának lehetőségeit és következményeit tükrözik.

Bik Van der Polik és Jos van der Pol 1995 óta dolgoznak együtt Bik van der Pol néven.

A kiállításon szereplő neon-munkájuk A művészet vagy plágium vagy forradalom a m?vészet lehetséges szerepét kutatja. Arra kérdez rá, hogy a különböz? közösségeknek és az azokat létrehozó, spektákulummá vált eseményeknek van-e, lesz-e elég erejük ahhoz, hogy a forradalom új formáit hozzák létre és valódi társadalmi változások katalizátorai legyenek.

Krijn de Koning

De Koning gigantikus lépték? térbeavatkozásairól és helyspecifikus munkáiról, valamint a színek merész használatáról ismert. Munkái ? melyek az ember és környezete viszonyát kutatják ? élénk szenzoros élményt hatnak a látogatókban. Krijn de Koning Amszterdamban él és dolgozik. A 2007-es Sikkens Prize nyertese.

Société Réaliste

A párizsi székhely? kooperatívát 2004 júniusában alapította Gróf Ferenc és Jean-Baptiste Naudy. A kooperatíva különböz? kutatási és gazdasági struktúrák fejlesztését menedzseli, többek között a territoriális ergonómia, a kísérleti gazdaságtan, a politikai design és az ellen-stratégia témaköreiben.

Az UtopiaTransfer kiállításon a Société Réaliste a Transitioners projekt 2008-as, Le Producteur cím? kollekcióját mutatja be, melynek kiindulási pontjait a 19. század els? harmadában tevékenyked? olyan gondolkodók jelölik ki, mint Fourier, Enfantin, Rodrigues, Cabet, Owen vagy Saint-Simon. A 2008-as kollekció központi kérdésköre a liberalizmus és a szocializmus progresszív különválásához köt?dik. Bár gyökereik közösek és ezen utópikus szerz?k sem különböztették meg e két irányzatot, az 1830-as és 1848-as események nyomán fejl?désük kettévált és ellentétes irányban haladt tovább.

A kiállítás a LOW FEST holland-flamand kultfeszt keretében valósul meg.

A kiállításon részt vev? m?vészek: az Atelier van Lieshout, Bik van der Pol, Krijn de Koning, Aernout Mik, Falke Pisano és a Société Réaliste.

kurátor: Bencsik Barnabás


 

UTOPIA TRANSFER

 

3 March 2008. 19 pm

KÉK ? Contemporary  Architecture Centre (1078. Budapest, Nefelejcs u. 26.)

 

Artists of exhibition UtopiaTransfer present their works

(Kiscelli Museum, 5 March 2008 ? 6 April)

 

Participants of the lecture: Bik van der Pol, Krijn de Koning, Société Réaliste, and Barnabás Bencsik, curator of the exhibition

 

The term 'utopia' comes from Thomas More's famous work, Utopia. More used it to mean both an ideal society and a society that does not yet exist. Centuries later, utopia has also come to refer to a society that never existed because it was never realisable. What matters most is perception of the human instinct, the impulse to speculate about the future equipped with one's hopes, wishes, wants and dreams. Ultimately, utopia exists in the mind of anyone who voices their dissatisfaction with the status quo or who has a vision of the future that differs in some respects from the present.

UtopiaTransfer is a group show intended to represent different artistic approaches to the notion of 'utopia', using the sources and methods of utopian thought and reflecting the consequences of either the continuation or the rejection of this intellectual tradition.

Bik Van der Pol

Liesbeth Bik and Jos van der Pol  work collaboratively since 1995. They live and work
in Rotterdam. Their work
'art is either plagiarism or revolution' not only emphasizes the possible role of art, but also what 'fake' and what 'real' experiences might be. Few know about revolution, its causes and its consequences. It has become a print on T-shirts, icons have become fashion. Is there a new type of revolution in the gaps of society? With new rules, new
presences? Do the events that establish (temporary) communities have enough 'gravity' to become a catalyst for change? Are they able to generate another insight, a sense of urgency?

 

Krijn de Koning

De Koning creates outspoken interventions in existing spaces and huge site-specific sculptures with a starring role for colour. Visitors have strong sensorial experiences in De Koning?s works of art, that discusses the relation between man and environement.

Krijn de Koning works and lives in Amsterdam. He was the winner of Sikkens Prize in 2007.

 

Société Réaliste

Société Réaliste is a Paris-based cooperative created by Ferenc Gróf and Jean-Baptiste Naudy in June 2004. This cooperative manages the development of several research and economical structures in fields such as territorial ergonomy, experimental economy, political design or counter-strategy.

On the occasion of UtopiaTransfer, Société Réaliste presents Transitioners' 2008 collection, entitled Le Producteur which is based on the utopias developed during the first three decades of the 19th century, by thinkers such as Fourier, Enfantin, Rodrigues, Cabet, Owen, or Saint-Simon. The central question of the 2008 collection is related to the progressive separation of liberalism and socialism. While they have a common origin and were not differentiated by major utopist thinkers, the events of 1830 and 1848 progressively opposed them.

The exhibition is an event of LOW, the Dutch-Flemish Cultural Festival, Budapest 2008

Participating artists: Atelier van Lieshout, Bik van der Pol, Krijn de Koning, Aernout Mik, Falke Pisano and Sociéte Réaliste.

Curator: Barnabás Bencsik

 

Kortárs Építészeti Központ, Hungarian Contemporary Architecture Centre, Kortársz Építészet, Kortársz Építész, Kortársz Építészeti, Kortárs, Építész, Építészeti, Építészet, Hungarian, Contemporary, Architecture, Architectural, Architect, Center, Centre, kÉk